וידאו ומאמרים On-line

איך לשיר בקלות מהנמוכים לגבוהים ומה זה מיקס

וידאו ומאמרים 21 בדצמבר 2015

מה אפשר לעשות כדי להגיע לגבוהים בקלות?

פחד גבוהים זה לא משהו שיש לנו רק בטיפוס על צוק ממש גבוה אלא משהו שאנחנו נתקלים בו גם כשאנחנו שרים. לפעמים זה לא פחד וזה סתם קושי טכני להגיע לצלילים. כך או כך יש לנושא פתרונות רבים.

להגיע לצלילים הגבוהים זה חשוב, זה כמו מתיחות לשרירים ולשפתות הקול (מיתרי הקול). כאשר אנו שרים צלילים גבוהים בצורה נכונה ולא מאומצת אנחנו למעשה עושים מתיחות חשובות שיעזרו לנו למנוע פציעות ולשמור על גמישות הקול. לעשות זאת נכון זו מילת המפתח והשאלה היא איך.

אתם יכולים לשים יד על הגרוגרת שלכם ובמידה והגרוגרת עולה גבוה או קופצת ככל שאתם עולים בצלילים זה סימן לא טוב. אם יש תחושת מחנק או לחץ בגרון זה גם סימן לא טוב. כדי ללמוד טכניקה נכונה מומלץ ללכת לשיעורי קול שיעזרו לכם לייצב את הגרוגרת ולהוריד את העומס. ככל שתעשו זאת יותר ויותר נכון העלייה לגבוהים תהיה קלה יותר ותעזור לכם לייצר גמישות חשובה בקול.

מלבד שיעורי קול וטכניקה יש את העניין הרגשי. כמו שצוין קודם לעיתים אנו ממש מרגישים פחד מהצלילים הגבוהים. לכן בהרבה אסכולות של פיתוח קול כשעולים לצלילים גבוהים מבקשים לחשוב נמוך. אפשר להצביע למטה או לכופף ברכיים, או לבצע כל מחווה גופנית שתעזור לכם לחשוב שאתם לא למעשה בעלייה אלא בירידה. לפעמים גם שווה לבחור תרגילים שמתחילים מצליל גבוה ויורדים למטה כדי לחזק את התחושה של ירידה.

לסיכום, להרים את הגרוגרת או להרגיש שצריך לעלות על סולם ממש גבוה כדי להגיע לצליל הגבוה לא יתרמו לנו…זה די ברור..אבל שילוב של טכניקה קולית נכונה עם עבודה רגשית יעשו לכם את העבודה.


אולפן הקלטו… 21 בדצמבר 2015 איך מתחילים… 21 בדצמבר 2015