הרופא אמר שיש לי משהו על מיתרי הקול

ממצאים ופתולוגיות על שפתות הקול (מיתרי הקול) מגיעים בכל מיני צורות וגדלים ומכל מיני סיבות. אנחנו כמובן מעדיפים תמיד ששפתות הקול יהיו לבנות ונקיות אך לפעמים קורה שמזהים יבלות או דברים אחרים.

במידה והייתם אצל הרופא והוא אבחן משהו יש כמה דברים שחשוב לעשות וחשוב לדעת:

  1. כמו כל פציעה או זיהוי של בעיה חשוב לעשות תרפיה ובמקרה הזה עבודה עם קלינאי תקשורת במתמחה בתחום הקול. אין הרבה כאלה בארץ ובעולם ולכן חשוב שתעשו סקר שוק ותמצאו את האדם הנכון לעבוד איתו. אנחנו בסטודיו עובדים עם כמה ונשמח להמליץ.
  2. כנ"ל לגבי הרופא. לא כל אא"ג מומחה בקול ולכן חשוב לקבל אבחנה נכונה והמלצת רופא מומחה. בכל בית חולים בארץ יש מחלקה שבה יש רופא מומחה אחד.
  3. אנחנו עובדים עם מיטב הרופאים והקלינאים ומאוד חשוב שהצוות שמטפל בכם יהיה בקשר. המורה לפיתוח קול, הקלינאי והרופא צריכים למצוא דרך ליישר קו כדי שהטיפול שלכם יהיה יעיל ואיכותי. אם המורה שלכם לא בקשר עם רופאים אתם יכולים להציע לו לבוא אתכם לתור או לטיפול.
  4. אחרי הרבה מחקרים בתחום הקול גם לרופא המומחה לא תמיד קל לזהות את הבעיה, למעשה עשו נושא שלם מכך באחד הכנסים שנקרא "LUMPS AND BUMPS". השם הזה נבע מכך שכל כך קשה לתת זיהוי מדויק וספציפי לפעמים שעדיף להגיד "יש שם משהו.." ולנסות להתחיל לטפל.
  5. לא לרוץ לנתח. זה ידוע בעולם היום שיבלות אפשר להעביר בקלות ללא ניתוח. לעיתים גם ממצאים אחרים עברו עם שימוש נכון בקול ושינוי סגנון חיים, מה שבטוח זה שהשכבות העליונות של שפתות הקול מאוד עדינות ולכן אם יש דרך להימנע מניתוח עדיף שתעשו זאת.
Scroll to Top